Wat ontbrand beter, Lampenolie of petroleum?

Ik heb een petroleum druklamp,dus speciaal geschikt voor deze brandstof, maar dit is moeilijk verkrijgbaar. Nu is lampenolie blijkt,gezuiverde petroleum maar volgens mij ontbrand deze vloeistof moeizamer. heeft iemand hier ook ervaring mee en waar kan ik nog petroleum kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat spul brandt alleen met een touwtje ofzo erin, gewoon een vlammetje erbij, gaat wel aan, maar ook vrij snel weer uit.

Antwoorden (2)

Lampolie bevat iets minder vetten dan petroleum, hierdoor is het iets lichter ontvlambaar, het verschil is echter zo miniem dat het verwaarloosbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
petroleum kan je bij een benzinepomp per liter kopen ,niet iedere benzinepomp heeft het ,maar er zijn er nog genoeg en anders een doe het zelf zaak ,maar dan zit je 20 a 25 liter
jerrycan want er zijn nog veel mensen die met een zibro zitten maar qua branden zit er niet veel verschil alleen petroleum stinkt iets meer als je het aansteekt daarna ruik je het niet meer ,en lampenolie is iets duurder